Damlagets duktige målvakt Alicia Ahlgren är uttagen till Beachhandbolls-landslaget som spelar EM-kval i Zagreb, Kroatien 9 - 12 juli. Här väntar matcher mot Schweiz, Turkiet och Portugal och de två bästa lagen går vidare till EM
Det har varit en intensiv vår för Alicia som förutom att spela i Lundagård hunnit med beachhandbollslandslaget, studier på Tekniska Högskolan och en karneval.
5-13 April, Fyrnationsturnering i Angola som de vann efter vinster mot Senegal, Angola och Norge
21-23 Maj, Turnering i Danmark med danska och norska lag
Här följer Alicias egen reseberättelse från äventyret i Angola.
Min resa till Angola var både en utvecklande och minnesvärd upplevelse. Förutom träningsläger med landslagen från Norge, Angola och Senegal innehöll resan meningsfulla aktiviteter utanför planen.
Vi deltog i ett strandstädningsprojekt, utbildade lokala tränare och höll beachhandbollsträningar för barn och ungdomar.
Resan bjöd också på värdefulla kulturutbyten och avslutades med en turnering mellan de fyra landslagen som vi vann.
Vi önskar Alicia Lycka till i EM - kvalet